Trinn 4: Grunn til bekymring
Hvis nei; avslutt saken (dokumenter dersom det ikke allerede er gjort)
Hvis ja;
Hva: Definer bekymringen og iverksette tiltak
Hvem: Nærmeste ansvarlige for barnet
- Barnehage: barnehagelærer/pedagogisk leder
- Skole: kontaktlærer
- Familiesenteret: barnets hoved behandler/kontaktperson
Hvordan: Ta utgangspunkt i undringssamtale med barn og foresatte, egne observasjoner og utfylte verktøy, og iverksett lavterskel tiltak. Tiltak og løsningsforslag foretas på lavest mulig nivå. Iverksett tiltak og vurder om tiltakene har hatt positiv effekt. Tiltak uten effekt vurderes opphørt. Tiltak med positiv effekt opprettholdes. Vurdere om det er tilstrekkelig, eller om det er behov for ytterlige tiltak
Verktøy:
Dokumentasjon:
- Undringsnotat (Fortsett i allerede opprettet notat)